معرفی Port ورودی/خروجی پشت Case
 
عصر بی استاد
سایت علمی ،فرهنگی،هنری وکمپیوتر
 
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:39 ::  نويسنده : انجنیرعبدالحکیم احسان

در مادربردها چندPort ورودی/خروجی وجود دارد که از پشت Case کاربر می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. در لیست زیر با Port رایج که در این پنل وجود دارند آشنا می‌شویم

الف )Port ه PS/2 : جهت اتصال موس و صفحه کلید ( Keyboard ) معمولاً ازپورت PS/2 و یا USB که در زیر با آن آشنا می شویم استفاده می‌شود. البته اکثر موس و صفحه کلید امروزی ازپورت USB استفاده می کنند تا با سرعت و کیفیت بهتری بتوانند با سیستم شما ارتباط برقرار کنند.

ب ) پورت  موازی : جهت ورود و خروج اطلاعات به صورت ۸ بیتی عمل می کندکه نام آن LPT می‌باشد. به عنوان مثال چاپگر و اسکنر قدیمی به وسیله پورت LPT به Mother Board وصل می‌شود. البته این پورت  نیز در اکثر مادربورد جدید یافت نمی‌شود اما در گذشته این پورت  به عنوان بهترین راه ارتباط سیستم با دیگر دستگاه ها و برنامه ریزی آن ها از این طریق بوده است.

پ ) Port سریال : جهت ورود و خروج اطلاعات به صورت یک بیتی عمل می‌کند که نام آن COM می‌باشد. به عنوان مثال موس و مودم External قدیمی به وسیله پورت COM به Mother Board وصل می‌شود.

ت ) پورت USB : جهت اتصال دستگاه‌ها و لوازم جانبی کمپیوتر که با کابل USB کار می‌کنند، می‌باشد. به عنوان مثال صفحه کلید ، موس ، چاپگر ، اسکنر ، دوربین دیجیتال و … به وسیله کابل رابط USB به این پورت  وصل می‌شود. این پورت البته نسخه های متفاوتی نیز دارد مانند USB 3 که در نسخه های مختلف آن سرعت انتقال اطلاعات و همچنین پهنای باند متفاوت است.

ث )پورت LAN : جهت اتصال به شبکه های کمپیوتری (داخلی) ، مودم ADSL و دیگر دستگاه های مرتبط با شبکه از این پورت استفاده می‌شود که با توجه به نسخه آن می تواند به شما اجازه دریافت اطلاعات با سرعت ۱۰ – ۱۰۰ – ۱۰۰۰ و … بدهد.

ج ) پورت  های ورودی و خروجی صدا : خروجی آن جهت اتصال اسپیکر و ورودی آن جهت اتصال میکروفون استفاده می‌شود.

چ ) پورت  خروجی مانیتور : این درگاه در های دارای کارت گرافیک On board جهت اتصال کابل دیتا مانیتور به Mother Board می‌باشد. در بعضی از مادربردها از پورت VGA و یا DVI Port در کنار آن به این منظور استفاده شده است و حتی مادربرد مدرن از پورت  خروجی HDMI در این قسمت استفاده می شود که شما می توانید با استفاده از آن کیفیت تصاویر دریافتی از کارت گرافیک On board مادربورد خود را افزایش دهید.

ح ) پورت eSATA : نام این درگاه مخفف External SATA است که با استفاده از آن می توانید هارد دیسک خارجی و قابل حمل خود را به سیستم بدون نیاز به باز کردن درب Case اتصال دهید




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دوستان عزیز به سایت من خوش آمدید مبایل 0797909013 abdulhakimehsan@yahoo.com دوستان عزیز! اگرمیخواهید اشعار،مقاله،مطالب فرهنگی،هنری ودینی تان درین سایت به نشر برسد ابتدا عضویت سایت را حاصل نمائید وبعدا میتوانید مطالب تان را با آدرس این سایت ارسال نمائید. مطالب ارسالی شما بعدازچیک به نشر خواهید رسید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عصر بی استاد و آدرس hakimehsan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 61151
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




parsskin go Up

parsskin go Up

.