حفاظت فایل وفولدرها
 
عصر بی استاد
سایت علمی ،فرهنگی،هنری وکمپیوتر
 
دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 0:0 ::  نويسنده : انجنیرعبدالحکیم احسان

شاید شما مطالب بسیار محرمانه را برروی کمپیوتر شخصی خود نگه‌داری نكنید ولی حداقل فایل‌ها و عكس‌هایی دارید كه به آن‌ها علاقه‌ هستید و از پاك شدن یا تغییر یافتن ناخواسته و ناگهانی آن‌ها اندوهگین می‌شوید و احتمالا دوست ندارید این فایل‌ها به دست  اشخاص دیگر بیفتد.
برای اینکار راه‌های بسیاری برای حفاظت از فایل‌ها و فولدرها برروی کمپیوتر‌های شخصی وجود دارد كه در اینجا به شش روش مهم‌تر و عملی‌تر اشاره می‌كنیم:
*
محافظت در برابر ویروس‌ها و ابزار جاسوسی
ویروس‌ها و ابزارهای جاسوسی از طریق ای‌میل یا مرورگر وب منتقل می‌شوند. آن‌ها می‌توانند انواع خرابی‌ها از تغییر و حذف فایل‌ها گرفته تا قرار دادن در اختیار افراد سودجو را به بار بیاروند.
برای مقابله با آن‌ها لازم است یكی آنتی‌ویروس و یك ابزار ضد جاسوسی (Anti-Spyware) را بر روی کمپیوتر خود نصب كرده و آن‌ها را آفدت كنید.
*
نصب فایروال
اگر معمولا آنلاین هستید، فایروال به شما كمك می‌كند تا مانع از ورود مزاحمان و دسترسی آن‌ها به کمپیوتر‌تان شوید. در بیش‌تر سیستم عامل‌های ویندوز یك فایروال پیش فرض نصب شده است ولی می‌توانید از فایروال‌های دیگری هم استفاده كنید.
*
به‌آفدت  نرم‌افزارها
زمانی كه یك مشکل امنیتی در نرم‌افزاری كشف می‌شود، شركت‌ تولید‌كننده آن اصلاحیه‌ای را منتشر می‌كند كه اگر كاربران آن را دانلود كرده و نصب كنند، مشكل حل می‌شود بنابراین همواره نرم‌افزارهای خود را به موقع آفدت كنید تا دچار مشكلات بعدی نشوید.
 
تهیه نسخه پشتیبان
هر چه‌قدر هم شما مراقب باشید، ممكن است اتفاق بدی برای کمپیوتر یا فایل‌های شما رخ دهد، پس بهتر است عادت كنید دائما از فایل‌ها و فولدرهای مهم خود نسخه‌ پشتیبان تهیه كنید. برای این كار راه‌های مختلفی وجود دارد مانند رایت فایل‌ها برروی CD یا DVD، استفاده یا حافظه‌های فلش یا حتی استفاده از ذخیره‌سازی آنلاین، هم‌چنین می‌توانید یك هارددیسك خارجی خریده و اطلاعات خود را به‌صورت همیشگی با هارد کمپیوتر بر روی آن ذخیره كنید.
*
استفاده از رمز عبور
در صورتی كه فایل‌هایی دارید كه نمی‌خواهید در معرض چشمان كنجكاو دیگران قرار بگیرد، از رمز عبوری قوی برای نام كاربری خود استفاده كنید و عادت كنید زمانی كه مقابل کمپیوتر خود نیستید Log Off كنید.
*
محافظت از فایل‌ها و فولدرهای شخصی
ابزارهایی وجود دارند كه به شما امكان رمزگذاری برروی فایل‌ها و فولدرهایتان را می‌دهند تا آن‌ها را در برابر مشاهده و یا تغییر توسط دیگر كاربران محافظت كنید. برای مثال در نرم‌افزار 2007 Office شما می‌توانید با انتخاب منوی Office و سپس كلیك برروی گزینه Prepare و سپس Encrypt Document برای فایل خود سطوح دسترسی تعریف كرده و برای دیدن یا ویرایش آن رمزهای جداگانه تعریف كنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دوستان عزیز به سایت من خوش آمدید مبایل 0797909013 abdulhakimehsan@yahoo.com دوستان عزیز! اگرمیخواهید اشعار،مقاله،مطالب فرهنگی،هنری ودینی تان درین سایت به نشر برسد ابتدا عضویت سایت را حاصل نمائید وبعدا میتوانید مطالب تان را با آدرس این سایت ارسال نمائید. مطالب ارسالی شما بعدازچیک به نشر خواهید رسید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عصر بی استاد و آدرس hakimehsan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 214
بازدید کل : 61171
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




parsskin go Up

parsskin go Up

.